Czwartek, 16/05/2024
ORLIK 
MIKOŁAJKI POMORSKIE
 
Menu

Kalendarz
«  Kwiecień 2014  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Oceń moją witrynę
Suma odpowiedzi: 37
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0

Główna » 2014 » Kwiecień » 13 » TURBO Orlik -
18:52:25
TURBO Orlik -

Zapraszam wszystkich chętnych do wzięcia udziału w nowej zabawie na boiskach ORLIKa. Każdy będzie mógł sprawdzić się w TURBO konkurencjach, takich jak piłka nożna, koszykówka, siatkówka czy lekkiej atletyki.

W każdej dyscyplinie będzie prowadzona klasyfikacja z każdej dyscypliny. Poniżej znajdują się zadania do wykonania w TURBO dyscyplinach:

Turbo Orlik - test piłka nożna

  • Konkurencja 1 – „Sam na Sam”; gol = 5 pkt.; 2 próby: Zawodnik ustawia sobie piłkę w półkolu i przeprowadza akcję sam na sam z bramkarzem.

  • Konkurencja 2 – „Rzut karny”; gol = 3 pkt.; 2 próby

  • Konkurencja 3 – „Rzuty wolne”; 16m, 20m, 8 pkt. – po 2 próby z każdej odległości

  • Konkurencja 4 – „Rzut rożny” – gol = 10 pkt.; 2 próby: z narożnika boiska trzeba trafić do pustej bramki. 

  • Konkurencja 5 – „Obij poprzeczkę” – poprzeczka = 8 pkt.; 2 próby: z 16 metrów trzeba trafić w poprzeczkę. Wystarczy, że piłka muśnie bramkę, to punkty są zaliczone

  • Konkurencja 6 – „Obij słupek” – słupek = 8 pkt. ; 2 próby: z 16 metrów trzeba trafić w słupek. Wystarczy, że piłka muśnie bramkę, to punkty są zaliczone

  • Konkurencja 7 – „żonglerka głową” – 1 uderzenie = 1 pkt.; czas = 15 sekund: zwykła żonglerka głową. Spadnięcie piłki na ziemię powoduje przerwanie zadania.

  • Konkurencja 8 – „strzał z połowy” – gol = 7 pkt.; 2 próby: strzał z połowy, piłka musi wpaść do bramki bez kontaktu z murawą.

Turbo Orlik – test koszykówka

  • Konkurencja 1 – "rzuty wolne" - celny rzut = 2 pkt.; 5 prób: zawodnij oddaje rzut z linii rzutów wolnych.

  • Konkurencja 2 – "trójki" - celny rzut = 4 pkt.; 9 prób

  • Konkurencja 3 – "rzut z połowy" celny rzut 8 pkt.; 2 próby

  • Konkurencja 4 – "najwięcej celnych" celny rzut = 1 pkt.; czas = 30 sekund: rzuty z dowolnej pozycji.

  • Konkurencja 5 – "kozłowanie za plecami" – 1 kozioł = 1 pkt.; czas = 15 sekund: uczestnik kozłuję piłkę z ręki do ręki za plecami.

Turbo Orlik - test siatkówka

  • Konkurencja 1 - Odbicie piłki oburącz sposobem górnym; 1 odbicie = 1 pkt.; czas = 30 sek. - próba wykonywana w wyznaczonym kwadracie 5 x 5, uczestnik podbija piłkę sposobem oburącz górnym nad sobą w postawie wysokiej, liczą się odbicia minimum metr nad głową. Wynik końcowy to suma prawidłowych odbić piłki; w przypadku, gdy ta upadnie na podłoże, kandydat wznawia odbijanie piłki.

  • Konkurencja 2 – Odbicie piłki sposobem oburącz dolnym nad sobą; 1 odbicie = 1 pkt. ; czas = 30 sek. - próba wykonywana w wyznaczonym kwadracie 5 x 5, uczestnik podbija piłkę sposobem oburącz dolnym nad sobą, liczą się odbicia minimum 0,5 nad głową. Wynik końcowy to suma prawidłowych odbić piłki;  w przypadku, gdy piłka upadnie na podłoże, kandydat wznawia odbijanie piłki.

  • Konkurencja 3 –  Zagrywka sposobem górnym do celu; celna zagrywka = 5 pkt. ; 6 prób. Kandydat wykonuje zagrywkę tenisową (zagrywka sposobem górnym w miejscu) z pola zagrywki (9 m od siatki), piłka ma trafić w pole o wymiarach 6 x 9 m (długość - od linii ataku do linii końcowej, cała szerokość boiska do siatkówki).

Orlik LA

  • Konkurencja 1 - Bieg 20 m - próba szybkości biegowej: na sygnał „na miejsca” testowany staje nogą wykroczną za linią startową w pozycji startowej wysokiej (nie stosuje się startu niskiego). Następnie na sygnał "start" biegnie jak najszybciej do mety.

  • Konkurencja 2 - Skok w dal z miejsca - próba mocy (siły nóg): uczestnik staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość, do piaskownicy lub na materac. Pomiar - skok mierzony w cm, wykonuje się dwukrotnie. Liczy się wynik skoku lepszego. Długość skoku zawarta jest pomiędzy linią skoku a ostatnim śladem pięt.

  • Konkurencja 3 - Bieg zwinnościowy: na sygnał „na miejsca” badany staje na linii startu. Na komendę „start” biegnie do drugiej linii (odległość 10 m), podnosi z półkola klocek, po czym wraca na linię startu, gdzie kładzie klocek (klocek nie może być rzucony). Następnie biegnie po drugi klocek i wracając kładzie go ponownie w półkolu. Liczy się czas.

  • Konkurencja 4 - Bieg sprinterski w miejscu: na komendę „start” badany wykonuje bieg w miejscu w ciągu 10 sekund, unosząc wysoko kolana z jednoczesnym klaśnięciem pod ugiętą nogą. Ocena: liczy się suma klaśnięć.

 

Wyświetleń: 374 | Dodał: qeep | Tagi: turbo orlik, orlik, Turbo | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 2
2 kuba wojewodzki  
1
animator orlika bardzo kreatywny i aktywny - brawo!

1 triumfator eliminator  
1
ohoho bedzie ciekawie;)

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Copyright MyCorp © 2024